Premiär här på WordPress

Så kom jag då hit. Det var dags för en bloggflytt eftersom min livssituation förändrats så radikalt den här sommaren. Jag gick från ett samboskap i villa med trädgård, växthus och två katter till att bli ensamstående i ett radhus med kolonilott och två katter.

Radhuset/lägenheten är otroligt slitet och i stort sett alla ytskikt måste åtgärdas. Den lilla gräsplätten som hör till lägenheten är grymt försummad och så det finns mycket att göra där också. Bloggen kommer att handla en hel del om mina renoveringsmödor.

Eftersom jag inte kunde tänka mig ett liv utan trädgård så skaffade jag mig omgående en kolonilott. 100 kvadratmeter ogräs! Hittills har jag grävt upp 23 kvadrat. Det går med andra ord väldigt långsamt… Bered er på stora doser med trädgårdstjat.

Och katterna. De är ju mina sambosar så ni kommer att få höra om dem också.

2 comments

Kommentera

