Latmasken gör sig påmind

Jag har haft några av ex-kollegorna på besök idag.  Det var verkligen trevligt. Min ursprungliga plan var att jag skulle hinna få mer i ordning här hemma innan jag bjöd hem dem. Eftersom den ena kvinnan ska ha barn vilken dag som helst så funkade inte min plan. Jag fick stå ut med att visa upp strukturtapeterna etc och det för  tillfället fläktlösa köket.  Personerna var ju ändå där för att först och främst träffa mig.

Jag serverade två varianter av räkcocktail (denna fantastiska 70-talsklassiker!) och blåbärspaj. Jäkligt gott.

 

Nu sitter jag och tokvåndas över att jag är anmäld till Midnattsloppet och eländet går av stapeln ikväll. Ska jag låta latmasken vinna eller ska jag släpa mig in till stan?

Kommentera

