Tomatdjungeln

När flyttlasset gick från villan hit till radhuset i juli så tog jag med mig alla tomatplantorna (olika sorters  körsbärstomater). Jag hade drivit upp dem från frön så det var mycket kärlek och omsorg investerad i dem.

Plantorna bands upp lite här och där och det blev riktigt bra till slut. De har gett massor med tomater. Jag äter dem som godis. Nu när  säsongen börjar närma sig slutet så lydde jag ett gott råd från Lilla B, nämligen att ta bort en massa blad så solen kommer åt att hjälpa frukterna bli mogna.

 

4 comments

    1. Välkommen hit! Jag har varit dålig på att besöka lotten de sista veckorna men snart kommer det en rapport om ogräsläget 🙂

  1. Oj, vilka fina plantor det blev – kan tänka mej att det har varit underbart gott att bara kunna gå ut och plocka till sej en sådan ”godisbit” allt som oftast! :-)~

Kommentera

