Oväntat besök

För en stund sedan ringde vicevärden på för att meddela att de kommer indundrande på min gräsplätt med en skylift imorgon bitti. Det är en vindsskiva som ska bytas ut på gaveln. För att komma in på min tomt ska en bit staket tas bort och jag måste rädd undan massor med tomatplantor. Dessutom måste grillen och en del bråte flyttas på. Jag har använt det för att hålla katterna instängda- inte för att det hindrat dem att smita ut med jämna mellanrum…

Jag tycker att det hade varit schysst med aningens bättre framförhållning. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna flytta tomatplantorna själv.

Kommentera

