Höst-stress

Jag ligger hopplöst efter med att plantera ut vårlökar, få ner de sista växterna (som jag tog med från villaträdgården och sådana som jag köpt i efterhand) i rabatterna och ta hand om den allt mer ogräsbeväxta kolonilotten. Jag har ingen riktig ork när jag kommer hem från jobbet och det blir mörkt så snabbt. Höstens förbannelse.

Att inte ha någon att komma hem till är ett jäkla elände, jag antar att det är därför jag inte har någon lust att ta tag i renoveringen.

Istället har jag snöat in på svamp. Jag tänker ta ledigt från jobbet imorgon eftermiddag och fara ut i skogen. Om vädret är fint på fredag gör jag samma sak. Jag har lånat en svamptork av en kollega och nu står den och surrar hemtrevligt i vardagsrummet.

2 comments

  1. Min gullige svärson kom med 6L trattisar och 2L gula kantareller till mej i går kväll. Så jag har rensat svamp halva natten. Fast jag förvällde och frös in. Har inte riktigt kläm på torkning av svamp.Också lämnar katterna ingenting i fred, så jag hade nog haft svamp i hela huset./Christina

  2. Plocka svamp är i mitt tycke en av de bästa avkopplingsformer som överhuvudtaget finns! 🙂 Däremot kan man ju bli lite lätt uppstressad av tanken på allt rensingsarbete man drar på sej när man plockar… <:-) Hur snabbt torkar svampen i torkmaskinen???

    Hoppas du hittar lite lust till trädgårdsarbete nu i helgen. Om vädret är fint är det ju trots allt ganska nöjsamt att stå med händer och armar nerkörda i myllan. 🙂

    Ha det fint!!!

Kommentera

