Marknadernas tid

Jag älskar att gå på loppis. De bästa är sådana där vanligt folk deltar som säljare. Då kan man hitta mycket roligt. I går var jag på en sådan tillställning i Kungens kurva. En stor bakluckeloppis. Jag hittade julklapp till P&Y och en flera fina Polarn o Pyret-plagg och böcker som ska delas ut till barnen i bekantskapskretsen. Om inte kontanterna tagit slut (hur kan man uppföra en galleria utan att lägga in minst en uttagsautomat för kosing?) hade jag kunnat köpa fler roliga prylar.

Bakluckeloppis

 

Det var även julmarknad i min grannort igår. Det var inte så mycket spännande grejer där men ett par örhängen åt mamma inhandlades och en läskigt dyr (i mitt tycke) julstjärna i papper till mitt köksfönster. Stjärnan ser nästan lite läskig ut men jag tycker den är snygg. Den är väldigt skör också- den är redan lite trasig.

 

Julstjärna/monsterlampa

En stor del av söndagen har ägnats åt att åka och storhandla. Jäklar vilken tid det tar att fara till stormarknaderna med kommunala medel!  Sedan skulle jag ha snyggat upp här hemma innan en vän skulle komma över på varma mackor men det blev inte mer än en hastig undanplockning och snabb-dammsugning i köket. Jag råkade fastna med julblomsarrangemang. Det är mycket roligare att joxa med jord än jaga dammråttor.

Lådan med elljusstaken och det ytterst lilla julpynt jag har är puts väck. Eller rättare sagt har jag inte letat så jättenoga.

2 comments

  1. Ja, man kanske skulle försöka integrera dammråttorna i julpyntet på nåt vis. Li-i-ite lika tomteskägg är de väl faktiskt!? 😉

    Här har vi ju haft bortåt två dygns strömavbrott (som nu tack och lov är över), och idag är det om inte jättekul så iallafal väldigt meningsfullt att köra både dammsugare och tvättmaskin igen. 🙂

    Någon julmarknad har jag inte varit på i år, och julskyltningen i söndags blåste mer eller mindre bort… Men än är det ju fortfarande bara november, så det ska nog hinnas med att åtminstone julhandla ordentligt! 😀

    Ha det fint!!!

Kommentera

