Inte direkt en klättermus

Testade klättring för första gången idag. Ganska modigt för en person med ryggproblem, höjdrädsla och väldigt klena armar.

Vi var 8 stycken från jobbet som åkte till Klätterverket där vi blev väl omhändertagna av två instruktörer. Några hade provat förut medan andra var fullkomliga nybörjare som jag.

Det var jättekul samtidigt som jag bitvis kände mig vettskrämd. Förnuftet visste att jag var säkrad men resten av mig trodde det var kört när jag inte hittade ett sätt att klättra vidare utan blev stående ett tag på samma ställe. Eftersom jag är ovan så kan jag inte utnyttja benen för att vila utan jag krampar mig fast med armstyrka.  När jag vandrade i Dolomiterna för ett par år sedan så var jag med om en läskig grej som tydligen är svår att bli av med.

Det ska bli intressant att se om armarna ens går att använda imorgon eller om träningsvärken handikappar mig helt.

 

One comment

  1. Vad kul – det skulle jag också vilja testa! Skulle säkert ramla ner och bli hängandes lagom intrasslad i linorna, men iallafall! 🙂 Det SER ju så häftigt ut – när man kan!!!

Kommentera

