Fredag på jobbet

Håhå, jaja. Det här blev då ingen sällskaplig fredag direkt. Jag satt kvar på kontoret ända till kl 21.30. Ägnade mig ömsom åt jobb och ömsom åt att kika på SVT Play. Det är inte direkt lockande att åka hem till en tom lägenhet. Inte ens katterna är ju hemma! Det är bra för deras egen skull men ack så jag saknar de små hårbollarna…

Att slänga sig i soffan och jäsa framför TV:n, inkurad under täcket, det går inte heller för både soffan och TV:n är invirade i täckpapp och står mitt  vardagsrummet. Jag känner mig lite undanskuffad när jag sitter här vid köksbordet och käkar egengjort äppelmos med mjölk.  Större delen av bordet upptas av julgrupper av prunkande amaryllisar och hyacinter. När jag planterade julgrupperna hade jag inte riktigt tänkt på att lägenheten skulle se ut som en krigszon de närmaste veckorna och att levnadsytan skulle minska drastiskt.

One comment

  1. Eeeh… Ja, det låter nästan som att det skulle vara ett schysst alternativ att bo på jobbet hela helgen!? 8-X Har du kanske rent av gjort det???

    Hur går det för målarna då? Hoppas du börjar skönja lite resultat, för då blir det ju säkert iallafall lite lättare att härda ut tills allt är färdigt!? Till nästa helg, eller???

    Kram på dej! 🙂

Kommentera

