Da’n före da’n

I morgon är det planerat att hantverkarna ska vara klara, helt klara. Tänk så skönt att få dammsuga bort allt äckligt slipdamm och göra lite fint igen.

Jag längtar minst lika mycket efter soffan och TV:n. Tragiskt men sant.

Vardagsrummet blev färdigt idag. Fondväggen med trädtapeten blev magiskt snygg. Jag valde helt rätt.

Jag var förresten iväg till en stormarknad idag för att köpa ekologisk, rimmad skinka. Det gick inte så bra. Ekologisk och kokt var det enda jag hittade och jag vill ju tillaga djuret själv. Det fick bli en anka istället. Ett något oortodoxt val kan tyckas.  Mitt andrahandsalternativ, kalkon, vägde dock minst 6 kg och jag vet knappt hur man hanterar en så stor pippi. En anka på 2,6 kg känns mer rimlig.

One comment

  1. Jag ser inget fel i att ha anka på julen. Vi har ju redan Kalle sen 40 år tillbaka på julafton. Lillstugan, ja där sa du nåt. Men det kanske blir tomtarna som får flytta ut dit. Där finns både värme och toa och dusch. Men det lär bli kö till toan då.

Kommentera

