Stök på vind och förråd

Jädrar i min lilla låda vad det blåste i natt. Jag vaknade vid 3-tiden och var tvungen att gå upp och titta om takpannorna på grannhuset låg kvar. Sedan slumrade jag mer eller mindre fram till 9-tiden då vinden mojnade.

Dagen har gått i röjandets tecken. Utemöblerna har äntligen fått en presenning över sig. Det var på tiden. Halva ”vintern” har ju gått redan.  Sedan stökade jag runt i förrådet. Packade om en massa kartonger med blomkrukor och annat oömt och hivade upp dem på vinden istället. Ner från vinden och in i bokhyllor har nu de flesta böcker fått komma. Det måste de vara glada för. Klimatet där uppe är inte snällt för textilier och papper. Fuktigt värre.

2 comments

  1. Hejsan!

    Tur det inte blev värre än vad det blev med stormen. Jag trodde först att den hade dragit fram likt Gudrun gjorde här för ett antal år sedan, men det har jag förstått nu att Dagmar INTE gjorde. Men det kan ju vara illa nog på sina ställen ändå så klart. Tråkigast är ju för dem som drabbas av långa strömavbrott och/eller får sin skog alldeles sönderblåst… :-I Här skiner solen lite till och från idag, och jag funderar på att ta kameran med mej ut på en promenad.

    Lät mysigt med Skansen-besöket. 🙂

    Synd att ankan inte blev 100, men då får jag rekommendera dej att testa en kalkon istället. Det är ju bara hur gott som helst!! :-)~ Vi hade en sån på nästan sex kilo till juldagsmiddagen, men nio personer orkade inte äta upp riktigt allt så nu lever vi på resterna och det är nästan lika gott nu som när den kom direkt ur ugnen. 😀

Kommentera

