Det här med nytt år

Halva år 2010 och hela 2011 skulle jag vilja sudda bort helt. Jävla skitår helt enkelt. År 2012 borde bara kunna bli bättre- kan man tycka.

Jag har upptäckt att jag har en skotträdd hankatt. Snorungarna i området har i flera dagar hållit på med smällare och idag är det naturligtvis värst. Lilla missen ligger och trycker under gästsängen. Egentligen är det inte ungarna jag är mest arg på utan deras fullständigt oansvariga föräldrar. Hur kan man låta sina barn leka med smällare mitt inne bland bostadshus? Hur kan man överhuvudtaget låta dem leka med smällare? Läser folk inte rubriker om alla som får fingrar bortskjutna, ögonskadade etc?

Jag behövde skriva av mig om något världsligt efter att ha gråtit en stund här på kvällen. Karlar är fan dumma i huvudet…

Ett par kompisar kommer över på middag om en stund. Bäst att göra sig iordning.

Var rädd om er.

 

One comment

  1. Stackars din katt. Vi har bojkottat smällare och raketer i många år nu. I går tände vi några Japanska lyktor, de är ju totalt ljudlösa och man kan se dom sväva länge, länge upp mit himlan. Himla vackert.

    Hoppas nu att lyckan vänt och att du får ett fint nytt år.

    ps/ nu kan jag skriva hemifrån igen och se vad jag skriver också/ ds

Kommentera

