Frön beställda- med hopp om en lyckad odlingssäsong

Att surfa runt på frösajter är ett härligt tidsfördriv. Ett hopp om att det blir en sommar igen. Jag har också fantiserat om att skaffa belysning för att lyckas bättre med frösådderna men det är för dyrt helt enkelt. Vanligt dagsljus får duga.

Efter visst bryderi bestämde jag mig för att beställa fröer från Raraväxter. Deras bonusfröer är alldeles förtjusande 🙂 Vit rödbeta, dill, rädisa etc ska växa på kolonilotten i sommar om det blir som jag tänkt. Det blir lite som julafton när fröerna dyker upp om ett par veckor.

Nu i helgen ska jag peta ner frön till ett par sorters chili (det blir favoriter i repris, Jamaican Bell och Peruvian Purple) och Blomman för dagen.

 

One comment

  1. Rara växter måste jag kolla in!
    Jag har inte köpt en enda fröpåse ännu i år. Jag ska nog inte så någon chilipeppar i år, bara några få tomatsorter. Men jag hinner nog ändra mig 😉

Kommentera

