Premiärtur på dunderis

Jag har inte snörat på mig skridskorna sedan slutet av 2010.  Därför var det alldeles lagom att fara ut med P&Y idag på en liten sjö i närområdet.

 

Blank is i medvind

 

Sjön Öran är grund, 3 meter som djupast enligt ortsborna, så den är en av sjöarna i Stockholmstrakten som fryser först. Mina kompisar var där och åkte redan förra söndagen men då var det tunt. Tur att jag inte var med då. Jag är inte lika våghalsig av mig som dem.

Nu var isen tjock, blank och fin. Det blåste hårt så vi alternerade mellan att kämpa i stark motvind och ”segla” i medvind.

 

Fikapaus i solnedgång

 

Om det ska snöa något mer så hoppas jag det blåser också för då hålls isarna fria på de flesta ställena. Mer långfärdsskridskoåkning åt folket!

One comment

Kommentera

