Anfallen av basillusker

Om jag inte blir sjuk nu, då är jag en supermänniska. Helt klart.

Hela gårdagen blev jag bombarderad av hostningar, nysningar och snor. Visst låter det mysigt? Jag får skylla mig själv för jag visste att fadderbarnet med familj var förkylda.

Det var en rolig och utmattande dag. Det är mig helt obegripligt hur ensamstående föräldrar klarar av att hantera två småbarn. När vi var in på ICA Maxi så var vi två vuxna och det ena barnet satt vagnen. Fadderbarnet var som en yr vind och jag tyckte inte jag gjorde annat än jagade efter honom. Puh!

Kom hem strax före midnatt. Två tåg med Upptåget var inställda. Det finns bekvämare sätt att tillbringa lördagskvällen på än sitta och häcka på tågstationen i Uppsala och vänta…

Kommentera

