Mer frön i jorden och chili-omskolning

Jag ligger efter med tomatplanteringen men nu är fröna i jorden i alla fall. En varm och solig önskas för att få smaskiga tomater utan växthus (usch vad sorgligt det är att det står där på hustomten och tillhör någon annan nu).

Chiliplantorna har stått på jobbet i en vecka ungefär.  Bättre ljusförutsättningar där. I fredags såg jag att det helt klart var dags att flytta dem från såjorden till krukor med mer näringsrik jord. Då hann jag inte ta tag i det utan jag smet istället upp på kontoret efter att jag lämnat av mamma på Cityterminalen i eftermiddags. Det tog drygt 2 timmar att få ordning på allt men jag stressade inte direkt utan stod och lyssnade på en ljudbok samtidigt. Det mest tidskrävande var nog att städa upp efter mig. Flera kollegor har nu fått varsin planta. Jag hoppas att de blir glatt överraskade imorgon bitti.

One comment

  1. Oj, nu fick du mig till att vakna ur vinterdvalan. Jag har totalt glömt bort att sätta frö. Ska genast inhandla tomat och paprika och physallisfrön. Jobbar en månad till men sen lagom till våren är jag hemma igen och ser till de små liven.

Kommentera

