Kvinnor kan – det kräver bara lite mer tid

Jag är inte händig och har dåligt med tålamod.

Därför är det något av en sensation att jag lyckats montera fästet på handtaget för min nya cykelkorg! För flera dagar sedan packade jag upp de sjuttioelva små delarna på matbordet och betraktade dem. Jag kom inte längre än att konstatera att alla delarna som specificerades i monteringsanvisningen fanns med i kitet. Därefter måste jag ha blivit distraherad för det var först ikväll som jag tog mig i kragen och gjorde färdigt jobbet. Jag har haft en jäkla tur att katterna inte gett sig på skruvarna och lekt ner dem på golvet.

 

Skåda underverket!

Nu ska det förhoppningsvis bli smidigare att få hem filpaket och andra nödvändigheter.

One comment

  1. Jag är sannerligen inte heller nån expert på cykelkorgar, men förr i tiden häktade man ju bara fast dem på styret i de ”krokar” som redan från början fanns på korgen. Antagligen var det en kvinna som uppfann den modellen!? 😉

Kommentera

