Helgen i bilder

Lördag

Födelsedagskalas. Fadderbarnet har nu fyllt hela 2 år. Det är stort.

Kalaskillen

Söndag

Honkatten väckte mig kl 7. Då hade jag sovit fem timmar. Tack så mycket lilla kattskrälle.

Jätteloppis i Tumba. Väldigt mycket folk i trånga lokaler. Det var inte njutbart att gå runt där. Jag shoppade några pocketböcker till mig själv och en hel hög med barnkläder till barnen i bekantskapskretsen. Det blev inte riktigt den upplevelse som jag tänkt mig. Loppisar gör sig bäst utomhus helt enkelt. Det blir rymligare även om det gör tillställningen väderkänslig.

Tumba

Katterna fick lufta sig en stund mitt på dagen, under kontrollerade förhållanden. Det syns tydligt på bilden att hanen avskyr selen. Men tills dess att jag fått upp stängslet så får han inte gå ut utan den. Jag litar inte på honom längre.

Missnöjd misse

Honan är fortfarande en liten mes och håller sig i närheten av mig, så hon slipper bojorna tills vidare.

Det doftar av andra katter överallt!

Vintergäcken som jag planterade i höstas tittar nu upp. Krokusarna behöver ett par dagar till på sig innan de slår ut.

Vintergäck

De flesta av tomatplantorna och solrosorna var nu så pass stora att jag gav mig i kast med att skola om dem. De otacksamma julrosfröna hade inte grott över huvud taget. Vardagsrummet förvandlades snabbt till ett inferno av jord, krukor och nyfikna katter.

Planteringsröra

Jag bakade faktiskt en sockerkaka också men den blev inte alls bra. Jag ville ha en tydlig citronsmak men fick något intetsägande. Nåja, kollegorna slukar den säkert.

Inget bakverk som platsar i Sveriges mästerkock direkt

One comment

  1. Åh vad mycket härligt du fått uppleva i helgen – ”man är änna avensjuk” hihi.
    Hur hanterade katterna klockornas omställning? Våra körde med vintertid några
    dagar men nu är de vana vid våra nya tiden. De följer ju uppmärksamt hur vi
    snarkar respektive när vi äter frukost. 🙂

Kommentera

