Containerfynd

Kolla vad jag hittade i en container på den närliggande återvinningscentralen!

Containerfynd

Folk är verkligen inte kloka som slänger felfria saker. Stora lerkrukor är dyra och det fanns dessutom fat till två av dem. Jag är nog inte klok jag heller som plockar upp saker ur containrar men jag kan helt enkelt inte låta bli att vara en lagbryterska vid sådana här tillfällen. Det finns fler skrotsamlare, här kan ni läsa om hur fotografen Annika räddar en korgstol.
Jag använde mina fynd till fler penséer. Dagen gick åt till att pyssla med det här istället för att åka ut till lotten och rensa ogräs som jag tänkt mig. Regn och ogräs är ingen rolig kombination.

 

Blandade färger i den stora krukan

Det visade sig att penséerna jag köpt doftar också. Det visste jag inte ens att de kunde. Trevlig bonus.

 

Gula och doftande penséer i mellanstora krukan

One comment

  1. Toppen med såna gratis-fynd!! 🙂 Själv har jag helt slutat köpa nya krukor, för det går alltid att hitta felfria för en spottstyver på loppis eller secondhand.

    Det visste inte jag heller att penséer doftar!? Men… Det kanske är nån slags viol du har köpt i stället!? 🙂

Kommentera

