Chili-skryt

Mina chiliplantor mår fantastiskt bra av att stå i kollegornas rum. Nu måste jag dock ta hem dem över långhelgen. De små liven klarar sig inte utan vatten så länge.

Stor och ståtlig Jamaican Bell

Även om de flesta Jamiacan Bell-plantorna är stora så har det gått bra att frakta hem dem. De är relativt robusta. Det är knöligare med de långa och gängliga tomaterna. Jag släpade hem de sista tomatplantorna igår och det gick tack och lov bra.

Jag har inte varit med om att chilin blommar så här tidigt men det har nog att göra med söderfönstret här på kontoret.

Peruvian Purple- förtjusande blomning

 

 

3 comments

  1. Oj vad duktig du är som orkar flytta runt dina plantor. Men så ser de ut att trivas också. Själv var jag sent ute med frösådd inne. Men mina physallisar är på g även om de är pyttesmå än. Men jag vet att i Augusti är de ca en meter höga och har hundratals små frukter.
    Idag har jag lyckats få bort allt ogräs från trädgårdslandet så nu är det dags att så. Får se vad det blir i år. Det bestämmer jag först när jag botaniserar bland alla fröpåsar i vår blomsteraffär. Och det får nog bli i morgon hoppas jag.

Kommentera

