Stuvsta handelsträdgård- fy skäms!

Nu är jag en sur konsument.

I början på hösten förra året köpte jag en vit klematis hos Stuvsta Handelsträdgård. Eller för att vara mer exakt- det var vad jag trodde att jag köpte.

Det var den här klematisen jag trodde att jag köpte

Nu när den börjat blomma är ser det inte riktigtut som på bilden.

Lila- inte vit

Jag ringde idag till handelsträdgården och påtalade den här missen men jag möttes av totalt oförstående. De anser sig inte ha något som helst ansvar för det de säljer. Felet måste ligga hos plantskolan. Det fattar jag väl också att någon måste ha blandat ihop märklapparna men jag vill ha någon form av kompensation. De hade dessutom mage att tycka att jag skulle vara nöjd, jag har ju en klematis som blommar.

Om jag velat ha en lila sort hade jag skaffat mig en sådan. Men jag ville ha en vit- en Riga!

Slutsatsen är alltså att om du handlar på Stuvsta handelsträdgård får du ingen garanti för att varan motsvarar det som affären påstår att de säljer.

Dåligt!

5 comments

  1. Att behöva gå och vänta så länge på något som är så fel, stackars dig!
    Har du provat att handa hos Odla.nu? Vi har handlat mycket av dem och än så länge bara varit nöjda 🙂

    1. Jag har också handlat av Odla.nu men ibland gillar jag att nypa lite i växterna först 🙂

      1. Ja, det kan jag verkligen förstå. Min fru – d.v.s. husets trädgårdschef – vill också gärna göra så (pilla på och känna doften och se hur de ser ut i verkligheten också).
        Hon älskar att besöka handelsträdgårdar 😀

  2. Men BU & BLÄ för den firman då! >:-I Tycker dessutom att de borde veta bättre än att bemöta dej på det viset, för trädgårdsentusiaster har ju ofta stora nätverk (inte minst tack vare internet) så ett dåligt rykte kan ju sprida sej väldans snabbt. Och DET vill de väl ändå inte innerst inne!?

    Ja, ja… Hoppas den här blåa lilla skönheten trots allt få bli kvar hemma hos dej – och att den snart får sällskap av en vit också!! 🙂

Kommentera

