Jag har fått plantor!

Idag har jag hjälpt mina närboende vänner att pyssla i trädgården. Vi skulle ha ställt upp en pergola men det satte deras knäppa grannar stopp för eftersom de tyckte att det skymta utsikten från deras trädgårdsland. Snacka om snikna människor. Deras hus och tomt ligger mycket högre än mina vänners och de har banne mig sjöutsikt från alla andra vinklar och vrår. Nåja, den där saken är inte färdigdiskuterad än.

Istället höll vi på med lite annat trädgårdspyssel. Vi flyttade på ett snår med rosenhallon och några plantor ska få flytta ut på min kolonilott. Och det bästa av allt är att en forsythia växte precis intill och jag fick även några sådana skott som ska bli en fantastisk buske vid vindskyddet på baksidan av lägenheten!

Tiden tycks inte räcka till för allt som behöver göras. Jag hade planerat att vara ute på lotten i minst 3-4 timmar men jag hann inte mer än att åka dit och vattna. En tomatkatastrof slukade hela förmiddagen. Plantorna hade vikt sig och jag behövde ge dem nya stöd. Tänk så skönt det ska bli när jag kan slänga ut dem!

Kommentera

