Det spirar

Nu förklarar jag sommaren officiellt här eftersom myggen är i farten och sticks!

Det börjar komma upp saker på lotten nu. Sådant som jag sått alltså. Jag tycker det är barnsligt roligt att gå ner på knä och kika efter groddar.

Sockertärtsgrodd

Under fiberduken strävar rädisorna uppåt.

Späda rädisskott

Nu har jag början till en häck med rosenhallon. Plantorna ser lite medtagna ut men det beror bara på att de stått ovan jord och väntat på att jag ska komma hem från jobbet och ta hand om dem.

Blivande häck av rosenhallon

Igår muttrade jag om tufsiga jordgubbsplantor. Vattningen måste ha gjort susen för nu är de mycket piggare och fler plantor har satt igång att blomma. Det finns hopp om jordgubbar i youghurt-tallriken längre fram!

Kommentera

