Att ta sig runt en 10 km-bana utan att ha tränat

Jag fick ett motionslopp som födelsedagspresent när det begav sig och jag fick välja mellan tre olika lopp. Det blev Täbyloppet, 10 km, för det verkade vara en fin bana. En klok person hade lagt ner lite tid och engagemang på att fixa till kondisen inför loppet men jag är tydligen inte så klok. Jag har bara sprungit till pendeltåget på morgnarna och det räcker inte så långt.

Loppet gick mestadels i gammal skog och det var verkligen en fin bana. Väldigt kuperad också. Jag blev tvungen att gå i de flesta uppförsbackarna och efter 6 km kände jag mig rätt sliten. Men vi kom i mål och det var mycket tack vare min schyssta väninna som hejade på mig. Det tog 1 timme och nästan 21 minuter.

Barnen fick ansiktsmålningar och vi var fräcka nog att be om ett par kattnosar med morrhår och det fick vi. Funktionärerna efter banan log stort när vi sprang förbi. Vi var rysligt fina.

Svettiga kattkvinnor

3 comments

  1. Kan inte riktigt bestämma mej för om jag beundrar kattnosarna eller prestationen mest!? Det får nog bli dött lopp sins emellan dem. 😀

    Om det är så fint, det jag var och fotade igår, kan nog diskuteras, men foton kommer – dock inte riktigt ännu. Idag är det visst sista dagen med så här varmt och somrigt väder, så jag ska passa på att ta ett ryck till i trädgården. Fick gjort en hel del i rabatterna i helgen, så nu kan man snart våga låta gäster gå en sväng där igen och titta på blomstren, om de så önskar. 🙂

  2. Det kom fram en liten miljöinspektör i mej också, måste jag säga, när vi var på den där bilkyrkogården… Det såg inte alls ut som jag hade fått för mej att det skulle göra – det var inte alls nåt sånt där romantiskt (eller vad man ska säga) förfall, som det kan se ut som på foton tagna där. Nä, det var mest bara skräpigt! Väldigt skräpigt! :-I

Kommentera

