Ett rejält regn

Vilken himla tur att jag stod i ett par timmar och vattnade på kolonilotten igår kväll…

Det har varit en perfekt dag för att gå på stan och leta ett par solbrillor. Turisterna hukade under sina paraplyer och höll sig ur vägen.  Jag var ute efter funktion, inte design, så det var enkelt att kliva fram till första bästa torgstånd och välja ut ett par högkvalitativa glasögon för 59 kr 🙂

Regnet är på det stora hela en välsignelse för den torra jorden men kylan, den otäcka kylan. Jag vill kunna skicka ut tomatplantorna men det går inte när kvicksilvret kryper ner mot 4-5 grader på nätterna. Huva! Plant-rackarna är så stora nu att det inte kommer fungera att avhärda dem genom att flytta dem in och ut. När jag väl baxat ut dem får de stanna där. När de står på fönsterbrädan slår de i taket och det finns pyttesmå tomatklasar som jag är rädd om. Det hade varit underbart att ha tillgång till ”mitt” växthus som står kvar i trädgården jag blev tvungen att lämna förra året…

 

Kommentera

