Broccoli i vardande

Den här veckan har jag åkt ut en sväng till lotten varannan dag och plockar sniglar. Jag plockar jordgubbar också. Gubbarna är helt klart godast 🙂

Titta noga på den här bilden så ser ni en pytteliten broccoli. Det vore verkligen kul om den utvecklas till att bli så stor att det är värt att skörda den.

Broccoli-baby

Det går ganska bra för tomaterna också, jag åt den första igår. Så söt i smaken!

 

Konceptet med täckt pallkrage fungerar fantastiskt bra. Salladen växer som ogräs och citronkoriandern är frodig och fin. Jag skulle gärna vilja få tag i gamla fönster att lägga över de andra kragarna.

Monster-sallat

5 comments

  1. Sån där purfärsk broccoli är ju bara så-å-å god – så hoppas du får en skaplig skörd!!! 🙂 Måste vara tröttsamt med alla sniglarna… Men tur du kan variera plockandet av såna med lite jordgubbsplockning också!! 🙂

    Har kommit hem från en veckas kringresande nu, och bland det första jag gjorde när jag fick tillgång till en riktig dator igen var förstås att titta till fiskgjusarna. Blev nästan lite rädd när jag fick se ungarna! Nu är de ju stora som broilrar ju!?! 😎 Och fortfarande tre stycken, vad jag kunde se. Härligt!!!

      1. Gråt,gråt!
        Kan ”glädja” dig med att sniglarna lyckats äta upp ungefär hälften av våra grönkålsplantors blad. Bladen ser hemska ut. Undras om det blir något över för oss att äta i vinter – tror inte det.
        Hoppas verkligen du har bättre tur med dina grönsaksodlingar. 🙂

Kommentera

