Myggfajt för att skörda jordgubbar

Jag har jobbat lite halvhjärtat idag. Gjorde 3 inspektioner mitt på dagen men jag åkte aldrig in på kontoret utan jag ska in i morgon och ta hand om pappersarbetet.

Jag valde att åka ut till lotten efter solnedgången eftersom det varit så varmt idag. Stort misstag. Myggen har tydligen ett konvent där ute bland det gröna. De kastade sig över mig och jag hade minimalt med kläder att skyla mig med. Jordgubbsplockningen och gräslöksskörden gick i rekordfart. Ca 3 härliga liter jordgubbar fick jag ihop.

 

Kommentera

