Broccolin är snart klar att skördas

Kolla här!

Mine, all mine!

Jag ska åka till metropolen Herräng och dansa i en vecka och jag har kraftig separationsångest från trädgården. Katterna är utlokaliserade till exet och kommer ha det bra där- under förutsättning att han inte låter dem rymma. Grannen ska vattna i trädgården men det grämer mig att jag kommer att missa en massa blomningar. Mina sicilianska vild-luktärtor är underbart vackra och de doftar himmelskt. Om de blommat över om en vecka blir jag knäckt. Vallmon är också i full gång och de är verkligen snåla med sin skönhet. Efter blott en dag har kronbladen fallit.

Jag har bett en kompis att åka ut till lotten och mumsa jordgubbar när jag är borta. Det är slöseri att de ska ruttna bort.

3 comments

  1. Ja, man kan tycka att man är bunden när man har husdjur – men det ÄR faktiskt ännu värre att fixa passning åt trädgården! Och så det där med allt man kommer att missa ang blomning och mognad osv när man är borta… <:-) Jag trodde att det mesta i min trädgård skulle vara förbi när jag kom hem igen efter vår semestervecka – men faktiskt fanns det kvar en del av varje då också. Men den här veckan har så gott som allt regnat sönder… Överblommade pioner och avtrillade rosblad ligger i en enda sörja…

    Hoppas din vecka i Herräng blir helt fantastisk på alla sätt och vis!! 🙂 Lev & Njut!!!

Kommentera

