Herräng Dance Camp 2012

Jag har alltså kommit hem från en vecka på, det i swingdanskretsar, berömda Herräng Dance Camp. Under fem sommarveckor blir den lilla byn Herräng invaderad av dansare från hela världen. Jag var där vecka 3 och det sades att det var ca 1000 personer på plats då.

Folkets hus är lägrets hjärta. Här hålls bl.a annat en kabaré varje torsdag där folk med de mest oanade talanger visar upp sig. Jag blev djupt fascinerad av en tjej som uppträdde med rockringar. Jädrar vilken kroppskontroll!

Folkets hus

Intill Folkets hus ligger The Lindy Hop Shop och cykeluthyrningen. Jag bodde i byns skola så jag behövde ingen hoj.

The Lindy Hop Shop och cykeluthyrning

Skolan ja. Den förvandlas under lägret till en stor sovanläggning. Klassrummen och korridorerna fylls med våningssängar.  Jag tror att det stod kring 12-15 st i min sovsal. Man kan ju tro att det är helt omöjligt att sova när folk har så olika dygnsrytm men under de 6-7 år som jag varit på lägret har det inte varit något större problem. Efter dagens lektioner och lite socialdans på kvällen sov jag gott med hjälp av öronproppar och ögonmask.

Min sovsal

Med mig hem hade jag en ruskig förkylning som kallas the Herräng flu. När så många människor samlas på en begränsad yta är det ofrånkomligt att baciller och virus sprids. Tack och lov var det inte förrän på torsdagskvällen som det bröt ut så det var bara fredagens lektioner som påverkades (jag deltog men kände mig inte pigg). Jag borde ha åkt hem redan på fredagskvällen men jag ville stanna på avslutningspartyt. Dumt, dumt. Jag var helt slut och orkade bara vara med en timme innan jag gick tillbaka till sovsalen och bäddade ner mig. Snuva, hosta och feber gjorde att jag sov minimalt och det var en befrielse att få krypa ner i den egna sängen igår förmiddags. Jag har vandrat mellan sängen och soffan både igår och idag. Jag borde verkligen åka ut till kolonilotten och kolla om det finns några jordgubbar men jag har helt enkelt inte orkat.  Blä!

One comment

  1. Förkylningen var ju onödig, men i övrigt måste det väl ha varit en ganska häftig och kul vecka!? 🙂

    Får hoppas du orkar ta dej till kolonin nån av de närmaste dagarna. Jordgubbar är nog rätta medicinen!?

Kommentera

