Kent vid Uppsala slott

Jag var där igår. Förkylningen kunde inte stoppa mig från att åka.


Jag har knappt hört någon låt från den senaste skivan men jag kunde njuta av konserten ändå. När spelningen gick in på sin andra timme spelade de Kärleken väntar och en massa andra klassiker. Då vaknade jag till ordentligt.

Till min stora besvikelse fick jag inte höra Sverige. Det borde vara den perfekta låten att avsluta en konsert med.

Ljusteknikerna fixade en bra show men ljudteknikern borde få sparken. Basen var så högt uppskruvad att det bitvis inte gick att höra vad Jocke sjöng. Urdåligt! Jag hade glömt öronproppar men blev räddad av min kompis. Jag är ingen van konsertbesökare men jag borde ha kommit ihåg att det är en nödvändighet.

Kommentera

