En kopp nyplockat te- vardagslyx

Jag blir sugen på en kopp te och smyger barfota ut i det daggfuktiga gräset. Jag rundar husknuten och stannar vid pallkragen med kryddväxter. Myntorna som jag köpte på trädgårdsmässan i april växer så det knakar. Jag plockar en halv näve med blad av chokladmyntan och fyller kannan med kokande vatten.

 

Tekanna inhandlad för 50 spänn på en Röda Korset-loppis

Brygden får dra i ca 15-20 minuter och sedan kan jag njuta av mitt egenplockade te.  Det kan man kalla vardagslyx.

2 comments

  1. Åh, vad det lät gott med chokladmynta!? :-)~ Jag är ingen te-drickare, men ibland kan det vara gott. har dock aldrig testat att brygga eget te på det viset – men efter att ha läst på lite om cikoria, så skulle det inte förvåna mej om det skulle gå bra att göra te på den växten!?! Det kanske rent av är det som är lösningen på mina problem med den – att äta/dricka upp den rätt och slätt!? 😉

Kommentera

