En dag på Skansen- med två barn och en mamma

Min vän M och hennes två grabbar, varav den äldsta är mitt fadderbarn, tillbringade dagen med mig på  Skansen.

Jag trodde att 2-åringen skulle tycka att djuren på Lill-Skansen var otroligt spännande men jag har fått lära mig att småbarn ser på världen på ett helt annat sätt.

Liten pojke på stor häst

Grabben var inte ett dugg intresserad av några djur. Inte ens björnarna fick någon uppmärksamhet. Han fokuserade helt på att klättra upp på saker, gömma sig bakom träd, kika in i nyckelhål i de gamla hus som finns överallt på Skansen och leka med vatten.

Mor och son i full fart

Skansentåget och bilarna var roliga också. Han kanske var i minsta laget för att uppskatta djuren. Jag ska prova att ta med honom dit igen om ett par år.

Lillebror hade ingen större talan, han fick hänga med oss andra men verkade glad och nöjd med tillvaron.

Glad lillebror

Jag tror att vi var inne på området ca 5 timmar och jag kände mig helt slut efteråt. Jag är helt klart ovan vid att roa och valla småbarn. Det var en himla tur att en av dem satt i vagn 🙂

Kommentera

