Att se Stockholm från ovan

Mamma har varit på besök några dagar. Jag släpade med henne till en badrumsbutik i måndags för att hon skulle hålla mig sällskap när jag irrade runt och tittade på  sjutusen olika kakel, tvättställ, toalettstolar o dylikt. Det är helt omöjligt att välja men jag fick ett hum om priserna i alla fall, dvs allt är svindyrt.

Efteråt tog vi oss bort till Globen och bestämde oss hux flux för att åka upp till toppen av kulan i deras s.k Skyview.

Jag har anlag för höjdskräck (tack pappa för det arvet) men det kändes inte läskigt alls att sitta i gondolen.

Jag är dålig på att turista i min närmiljö så det var bra att mamma kom hit så jag fick anledning att prova på det här. Man såg otroligt långt i det klara och soliga vädret. Om ni har vänner på besök är det ett kul sätt att uppleva Stockholm på.

2 kommentarer

  1. Svar på fråga om mitt jobb: Just nu är jag inte intresserad att jobba alls för den föreningen – det har bitvis varit såna fördröjningar med utbetalningen av min lön att jag för tillfället är ganska lättad över att faktiskt ha fått ut den sista också. De lägger skulderna på hög, som det verkar… Men OM ekonomin rätar upp sej igen så kan det ju hända att jag blir erbjuden att komma tillbaka – och vi får se DÅ hur jag ställer mej till den saken. Färre timmar men med högre lön kan ju vara ett alternativ!? 😉

Lämna en kommentar