Tisdagstema- Hobby

Tack Tisdagstema för detta lättfotograferade ämne 🙂

Det var bara att slita upp mobilen och ta ett kort på fägringen i mitt kontorsfönster.

Jag har inte pelargoner som hobby utan växter i allmänhet. Det är faktiskt bara en tillfällighet att jag råkar ha fönsterbrädan full med pelargoner. Torghandlaren sålde dem för 10 kr/st så jag köpte ett helt gäng som ska förgylla min jobbdag tills dess att de slutar blomma. Jag tror inte att jag lyckas få dem att överleva vintern.

Åter till det där med hobby. Växter gör mig glad och det är extra roligt att sätta frön och se det gro. På bilden kan ni ana en hög smal växt och det är en citrus (okänt vilken citruskärna jag planterade) som jag drivit upp själv.

Gå gärna in via länken och titta på vad andra har för hobbyer.

10 comments

  1. Åh, jag älskar pelargoner! Men det är väldigt olika hur dom klarar sig över vintern och ändå har jag testat flera olika sätt…
    Ett litet citrusträd har jag också lyckats driva upp från kärna, men ack så litet än *L* Fast i år tog sommaren nästan död på det, det höll på att drunkna!!

  2. Växter som hobby – bättre kan det inte bli och härligt att ha växter på kontoret, det piggar upp. 🙂

    Sv: chokladblomman är perenn, men måste tas in över vintern precis som dahlior. Inget jobbigt, men man måste ju ha en källare eller ett garage som inte är för varmt.

  3. Växter och blommor är en fin hobby, tillfredsställande och man får verkligen lön för mödan. Jag är just nu mest för trädgårdsblommor men till vintern blir det säkert mer inne också.

Kommentera

