Dancing in the rain

Jag återvände för en helg till Uppsala, min favoritstad. Det var balboa-läger i Swingkattens regi. Bra lärare men organisationen av lägret var inget vidare. Men jag är ändå glad att lägret blev av, jag lärde mig massor under de här dagarna.

 

Uppsalas mest tydliga landmärke

Mina vänner, tillika föräldrar till mitt fadderbarn, fick äran att erbjuda mig sovplats. Alla familjens småttingar var snoriga som vanligt och jag hoppas nu att mitt immunförsvar kan övermamma bacillerna.

Trots uselt väder lånade jag cykel på lördagskvällen. Det väckte många minnen att susa fram (utan lyse- precis som förr) mitt i natten. Det var en snabb hoj också. Fan, Uppsala är bättre än Stockholm. Varför flyttar jag inte tillbaka?

Kommentera

