Höststädning i regn och exotisk lunch

Brf:en har försökt samla oss idag för gårdsstädning. Arbetsmoralen var lägre än vanligt bland medlemmarna, regnet var inte kul. Jag krattade och hade mig i ett par timmar, sedan var jag genomsur och ansåg mig ha bidragit tillräckligt.

Jag jobbar med miljöfrågor och när jag ser att folk slänger plast i en container som är tänkt för trädgårdsavfall, då blir jag ledsen.

 

image

 

Pappa och jag avnjöt en lunch bestående av stekta strömmingsfiléer, potatis och i inlagda rödbetor.  Jag minns knappt när jag åt det sist. Så gott!

image

 

Nu har pappa susat hem till stugan i skogen. Det var himla bra att han kunde komma och hjälpa mig att höststäda i trädgården och fixa lite annat.

Tror ni förresten att jag hann hem till Heart of Dixie? Rent tidsmässigt hade det funkat men jag insåg snopet att TV.nu visat helt galet. Det var istället en repris av något mindre intressant. Urk!

 

Kommentera

