Vånda över för stor valfrihet

Det finns tillfällen när den oändliga valfriheten leder till stor stress.

Badrumsrenovering. Tänk er alla val som måste göras. Kakel, klinker, tvättställ, underskåp, blandare etc, etc. Jag tycker inte ens att det är roligt att fara runt till olika butiker och surfa runt på hemsidor med sjuttioelva spegelskåp.

Och kostnaden. Jag fick halsbränna när jag såg offerten på arbetet. Då ingår inte en enda inredningspryl och rotavdraget har de redan räknat med. Är hantverkaryrket en lukrativ bransch eller fattar inte vi simpla tjänstemän vad arbete är värt?
Vad jag än väljer kommer det att bli bättre än nuläget med tråkbrun plastmatta, stänktapeter och en toalettstol som ser konstant äcklig ut p.g.a. någon beläggning i kröken. Men innan jag är där fortsätter stressen.

Uppdatering: Det är definitivt fråga om stress när jag för långa dialoger med rörmokare i drömmen. Jag vaknade också ett par gånger under natten och tänkte på tvättställets form. Usch, det här är verkligen ett I-landsproblem.

One comment

  1. Uuuh! Det där känner jag igen mej fullständigt i – bortsett från att jag inte har drömt om eländet. Inte än iallafall… <:-) Vi var lite på gång för flera år sen med att göra något åt vår toalett, och en snickare var hit och konstaterade att en fuktskada var på gång i duschen. Eftersom man inte kan klara sej utan dusch under en pågående renovering, så inhandlade vi en fristående duschkabin som vi placerade nere i tvättstugan. Sedan dess har vi duschat där, och toaletten har inte kommit ett enda beslut närmare en renovering! Däremot har kommunen dömt ut vårt avlopp för ett år sedan, så inom ett par år så måste vi åtgärda det – och det kommer att dra med sej vissa förändringar angående toaletten. Så jag kan egentligen bara säga att jag är innerligt glad över att vi inte satsade 100 000 på en renovering tidigare, för den hade i princip fått göras om igen när det nu blev som det blev med villkoren för det nya avloppet… <:-)

Kommentera

