På utflykt i ytterförort

Jag bor i det som kallas ytterförort (tror jag) till Stockholm. Det är långt utanför city men tack vare pendeltågen går det hyfsat snabbt att ta sig dit och hem. I förmiddags styrde jag kosan mot Hallunda och dit åker man inte i en handvändning. Jag tyckte att det tog jättelång tid med tunnelbanan.

Varför begav jag mig då dit? En loppis så klart 🙂 Siktet var inställt på en korg för svampplockning. Min vackra korg pajade förra helgen när jag halkade och föll över den vid en bäckpassage. Dumma hala lera!

image

Det var en bra loppis, även om jag inte fick med mig någon korg hem. Den stora ytan inne i Folkets hus gjorde att det inte blev så trångt att gå runt. Eller så berodde det på att det faktiskt inte var lika mycket besökare som jag är van vid. Folk kanske prioriterade att vara ute i det vackra vädret istället?

image

Jag är en hejare på sallad- om jag får säga det själv

Jag har just ätit en delikat lunch och ska svida om för att dra ut i skogen och fånga frisk luft, en skvätt D-vitamin och helst en och annan svamp. Mina svampentusiastiska vänner överraskade mig när de frågade om jag ville hänga med ut. Den kvinnliga delen av paret har beräknat barnnedkomst om 1-2 dagar men så länge hon vill trampa runt i skogen så hänger jag på 🙂

3 comments

  1. Det är klart hon vill ut och ränna i skogen, din höggravida vän. Allt för att sätta igång förlossningen ju, när den är så nära!! 😀

    Här har det inte blivit någon loppis eller sekondhand den här helgen, men idag är det visst 50% på allt kvarvarande i det gamla IKEA-varuhuset i Älmhult, så blir frestelsen allt för stor kan jag ju alltid ta mej en sväng dit och se om det fortfarande finns något av intresse kvar på hyllorna. 🙂

  2. Hade du bott närmare så hade du kunnat få en korg (eller två) av mig – jag har samlat på mig måånga under åren.
    Salladen ser smarrig ut!

Kommentera

