Tjuvstart med glögg och pepparkakor

Jag vet. Det strider mot alla traditioner att dricka glögg och äta pepparkakor redan i oktober. Till mitt försvar vill jag säga att det inte var mitt påhitt, å andra sidan var jag inte sen att hänga på när tanken väl var väckt. Det var när vi stod där i snön i lördags. Vi frös om fötterna och rotade efter de iskalla svamparna då min kompis helt plötsligt kom i julstämning. Blåbärsglögg och tre sorters pepparkakor rådde bot på det begäret. Vi testade:

  • Annas originalpepparkakor
  • Annas mandelpepparkakor
  • Annas kardemummapepparkakor

Till glöggen passar de traditionella pepparkakorna bäst men de andra är goda också.

3 comments

  1. Och nu gjorde du mej sugen på pepparkakor!!! Jag som faktiskt lyckades motstå frestelsen att köpa en burk häromdagen, men nu blir det nog omöjligt nästa gång jag ska till affären!? <:-) Kardemummapepparkakor låter spännande!!!

Kommentera

