Kattbortlämning och de tusen ärendenas dag

Katteländena uppskattar inte att ha främmande karlar springande i lägenheten. Främmande karlar som dessutom stökar runt och för en herrans massa oväsen. Det här insåg jag tidigt i planeringen för det nya badrummet så jag fixade ett ställe som är mycket bättre för känsliga missar. De ska få tillbringa 3-4 veckor hos exets föräldrar.

Jag körde dit dem igår och jag kände mig som världens förrädare när jag lastade in dem i buren. Om de bara kunde förstå att jag gör det i bästa välmening.

Här ser ni två djupt oroade katter. De gillar egentligen inte varandra men när fara hotar så går det bra att samsas i klösträdets bohåla. Jag fick dra ut dem. Usch vilket trauma för alla inblandade.

image

Det är tur att de gillar att vara på pensionat T. Ett stort hus att ränna runt i och det är i princip alltid folk hemma. De får det bra där men ack så tom lägenheten blir.

När jag för en gångs skull hade tillgång till bil ville jag passa på att göra en massa ärenden.

Shopping på Ikea är riskfyllt när jag inte behöver släpa fynden per buss. Slutsumman hamnade på drygt 1000 spänn!

image
.
image

Jag var egentligen helt slut efter äventyren på Ikea och ett fruktlöst sökande efter rör till kopplingar under diskbänken (det borde vara förbjudet med olika fabrikat på sådana grejer). Trots det så irrade jag runt på Citygross i syfte att storhandla.

image

Det fanns inte mycket ork kvar i min kropp när jag väl kom hem sent på kvällen. Hela söndagen försvann pga tråkiga måsten. Jag hade hellre ägnat lite tid åt att plocka in drivorna med krukor som fortfarande står och skräpar i trädgården.

2 comments

  1. Ojdå! Det var trist för dig och för katterna. Våra katter är tvärtom väldigt intresserade och hälsar på och kelar med hantverkarna, som är här och jobbar ibland. Varje gång detta händer har vi fått reda på att den aktuella hantverkaren har katt eller hund själv. Vi har nu den teorin att katterna märker om det är en ”snäll” människa (typ kattmänniska). Det vore kul att höra vad du tror om detta.

    1. Det är inte bara hantverkare som de flyr ifrån. Mina katter är överhuvudtaget skeptiska till andra människor utom de som de känner mycket väl. Vi kan ta min mamma som exempel. Hon är en riktig kattmänniska men det hjälper inte. Katterna tolererar att ha henne i närheten men när det kommer till klapp och kel så håller de sig borta. När det är matdags så skuttar de dock glatt fram 🙂 Mamma tycker de är helknäppa och det kanske stämmer men eftersom de är gosiga mot mig så bryr jag mig inte ett skvatt om andras åsikter i den här frågan!

Kommentera

