Att fostra hantverkare

En vecka av renoveringen har förflutit och jag har sysselsatt mig med allehanda kulturella aktiviteter om kvällarna för att slippa komma hem och vistas i röran. Det är en psykisk press att ha folk i lägenheten som stökar omkring och gör saker som jag känner att jag inte har kontroll över.

Under denna vecka har jag:

  1. Råkat spolat ut vatten under diskbänken pga att rörmokaren inte talade om att han kopplat ur diskmaskinen.
  2. Blivit smått hysterisk över eventuella framtida mögelskador och tjatat till mig en fläkt som torkat upp fukten.
  3. Flera gånger kommit hem och märkt att överlåset på dörren inte använts. Hur svårt kan det vara?!
  4. Frusit en smula eftersom inget element fungerade mellan måndag och onsdag. Rörmokaren igen…
  5. Gnällt över att rörmokaren pajat skvallerskyddet under diskmaskinen.

Ni anar kanske att rörmokaren inte är min favorit bland hantverkargänget.
Idag fick jag ett samtal från plattläggaren. Han hade trolig blivit tillsagd av sin chef att ringa och smöra för mig eftersom chefen ledsnat på alla mail jag skickar. I alla fall så redogjorde han för hur långt de hunnit och vad som kommer att ske i början av nästa vecka. Exemplariskt. Kan det vara så att jag äntligen fått dem att börja kommunicera med mig på ett vettigt sätt? Fan trot…
Jag har flytt till pappa i Dala-skogen över helgen. Här är det svartare än svart. Eftersom mitt kök är så dammigt vill jag inte ge mig på något mer avancerat än att bre mackor och nu har jag ett uppdämt behov av att laga mat. Fläsklägg med rotmos och ett lussebullsbak har jag tänkt att det ska bli. Det bästa av allt är att pappa diskar!

2 comments

  1. Plötsligt känner jag att det är bäst att flytta fram vår toarenovering MÅNGA år till… 8-X Eller iallafall så länge som det bara går, med tanke på vårt utdömda avloppssystem. Under nästa år måste vi påbörja det – men det lär bli ett hål i gräsmattan långt innan jag börjar välja kakel och klinker, ny toastol och det ena med det tredje… Det är då ett som är säkert! Vill minnas att vi har ytterligare ett par år på oss sen att färdigställa det hela när vi väl har börjat… Längtar verkligen inte! 😦 Även om vi väl kommer att göra det mesta själva, och inte anlita hantverkare mer än absolut nödvändigt…

    Låter skönt att fly till Dala-skogarna över helgen!! Ha det så gott!!! 🙂

    Angående hunden och snoken, så fick han aldrig syn på den som hade kommit in. Men jag har sett utomhus att han har respekt för såna (vi har ganska mycket snok här), så jag tror inte han hade gett sej på den. Men ett ståndskall kunde det nog ha blivit! 🙂

Kommentera

