Ett behjärtansvärt men helt onödigt inköp

Grannsamhällets Röda korset-avdelning har julbasar idag och jag skulle bara titta in som hastigast. Det tog inte lång tid att spana igenom utbudet men jag fick ändå med mig tre dukar hem. Behöver jag fler dukar? Inte alls, men det kändes ok att shoppa för ett gott ändamål. Jag hoppas att pengarna hamnar hos de som behöver dem och inte i fickan på en girigbuk.

image

Nu ska jag förbereda kvällens middag. Jag lagar maten hos kompisarna eftersom dammet fortfarande inte lagt sig än. Det känns inte som någon idé att jaga runt med dammtrasan när det ser lika illa ut efter ett par dagar. Förhoppningsvis blir badrummet färdigt på torsdag!!

Kommentera

