Lite kylslaget

Lördagen inleddes med att frysa. Termometern visade på 14 grader i sovrummet när jag vaknade. Det gamla elementet som satts tillbaka i badrummet funkade tydligen inte med de nya ledningarna och det påverkade alla andra element i lägenheten.

Jag hade redan bestämt mig för att dra till Uppsala så mitt enda krav mot hantverkarna var att få värmen tillbaka söndag kväll.

I Uppsala väntade fadderbarnet på att få baka pepparkakor med mig. Vi kavlade och pillade i minst ett par timmar. Jag kände mig fullständigt slut efter att ha hängt över köksbordet i en högst oergonomiskt ställning.

image

Dagen efter stod det vinteraktiviteter på schemat. Det betydde att jag fick åka snowracer med fartdåren och även dra honom uppför backen. Svettigt!

image

Jag hade ju hoppats på att få komma hem till en varm lägenhet igår, men icke. Turerna har varit många med hantverkarna och fastighetsskötarna som skyllt problemen på varandra. Nu verkar det vara löst men detta är andra natten i rad som det är under 14 grader i lägenheten. Tur att jag har en värmedyna att värma sängen med!

image

One comment

Kommentera

