Vattenskadehelvete!

Så här ska det inte se ut under en diskbänk:

Slangen och kopplingen var tagit ut skilsmässa...

Slangen och kopplingen har tagit ut skilsmässa…

Jag var på middag hos kompisar och blev uppringd av en granne som tyckte att det lät konstigt inifrån min lägenhet. ”Har du en fläkt som går, eller en kran som står och rinner”- undrade hon. Jag kastade mig på första buss och pendeltåg och kom hem till en syndaflod som rann ur kopplingen. Grannen fick hjälpa mig att stänga av vattnet och nu väntar jag på jourrörmokaren.

Jag har ingen aning om hur mycket vatten som runnit rätt ner i grunden men med tanke på vattentrycket kan det vara drygt en kubik om det runnit sedan i förmiddags.

Gissa hur välvilligt inställd jag är till badrumshantverkarna som ordnat med den här kopplingen…

 

 

Kommentera

