Snöskottning i väntans tider

Jag har hållit mig hemma hela dagen och väntat på att någon klok person ska komma och inspektera vattenskadan. Nu visade det sig att de ska försöka komma hit imorgon bitti, om vägarna är farbara tills dess.

Det gick inget vidare att jobba, det var betydligt härligare att skotta snö. Tre gånger har jag varit ut. Jag var schysst och tog hand om grannens sida också. Han var ju så snäll och hjälpte mig igår kväll med vattenavstängningen.

image

Det är ingen idé att storstäda om det finns risk att delar av köket ska rivas ut. Jag rotade fram elljusstakarna istället för att skapa lite adventsstämning.

Nu har jag sänkt ner mig i badkaret och ska stanna här ett tag.

image

One comment

  1. Men herre du milde! Vilken soppa…! 8-X Förstår jag dej rätt att det är så att hantverkarna har ”grejsat till det” så du först inte hade värme och sen fick en vattenskada OXÅ!?!

    Roligare kan man verkligen ha det veckorna innan jul… 😦 Men de kanske inte börjar riva i köket förrän de har torkat ur så mycket som möjligt med nån slags fläktar eller så? Fast ska de stå och brumma dygnet runt i X antal veckor, så är det ju inte heller nån höjdare så klart.

    Tycker verkligen synd om dej!!! 😦 Har du fått skadan besiktigad nu, så du vet vad som kommer att ske härnäst?

Kommentera

