Mer godismakeri

Det fortsätter att snöa och nu är det plusgrader också. Det är trist, jag gillar inte att halka runt i snömodd. På vintern ska det minst vara några minusgrader.

Jag är inte mindre förkyld idag så soffan fortsätter att vara min trogna följeslagare. Om jag bestämmer mig för att släpa mig till jobbet imorgon får jag ta itu med snöskottningen då.

Det luktar blöt spånskiva i hela köket, vilket inte gör det trevligt att laga mat. Men om man är ruskigt uttråkad så trotsar man näsan och rör ihop en citronkola.

image

Den rackaren ska stelna i ett dygn så jag får hålla mig många timmar innan det är dags att provsmaka.

image

2 comments

  1. Gu´ så tråkigt med vattenskadan… Blöt spånskiva är det väl inget annat att göra åt än att riva ut helt och hållet? Drar isåfall massor med sej… 😦 Många och stora sympati-kramar till dej från mej!!!

    Och så hoppas jag att du kryar på dej inom det snaraste också! 🙂

    Citronkakan ser spännande ut!!!

    Jag borde göra nya knäck idag, för de som tillverkades i förra veckan är (förstås?) så gott som uppätna nu. Har en 3:a grädde i kylen som har dagens datum i sin bäst före-märkning, så det är ju egentligen bara till att sätta igång. Men (som vanligt?) har jag fastnat här vid datorn istället… <:-)

Kommentera

