Äventyr i snön

Katterna har svårt att acceptera att hela deras hage är full av snö. De vill ha gräset tillbaka. Jag öppnade altandörren och blev förvånad när både monstren faktiskt gick ut. Honan valde att sitta på fönsterblecket och spana men hanen var betydligt modigare. Förutom att pulsa ut i det vita havet så rymde han över till grannens trädgård. Jag orkade inte jaga efter utan väntade bara ut honom. Efter 10-15 min var han mycket angelägen om att få komma in igen!

Jag och modern for in till city under kvällen för att se en föreställning med Anders Ekborg. Jag tyckte det var jättebra men moderskapet var inte lika imponerad. Synd för henne.

image

2 comments

  1. Fint att du gillade föreställningen – har en känsla av att allt som kan leda bort tankarna från de kommande månaderna är gott och värdefullt just nu. <:-) Fy, tusan vad jag tycker synd om dej att det skulle bli på det här viset när du precis fått ditt badrum klart. 😦 Känns ju som väldigt bra service också att själv få fixa sitt ersättningsboende!? Suck… I mitt nästa liv ska jag bli jurist av nåt slag, och härja runt bland allt vad orättvisor och andra underliga misskrediteringar heter!!!

Kommentera

