Mitt varma plåster

Jag har en alldeles egen stalker.

Hon bevakar mig t.ex när jag ligger i badet.

image

Matte- är du inte klar snart?

Och när jag ligger i soffan och snorar så vill hon helst ligga PÅ mig, som ett varmt plåster.

image

Rör dig inte nu matte, jag ligger bra här.

Eller så här.

image

Sötare än sött!

Hankatten håller en betydligt lägre profil, som vanligt. Honom får jag söka upp för att få gosa med.

Hur kommer det sig att jag och katterna är på samma ställe? Jo, jag bor i exets lägenhet under de två veckor som han är i Sydafrika. Aningens knäppt, jag vet. Min kattlängtan väger dock tyngre än det lätta obehaget i det här arrangemanget. Om inte annat är köket betydligt trevligare här än i skokartongslägenheten. Och det finns fler TV-kanaler, vilket förgyller tillvaron för en sjukling.

3 comments

  1. Radhuset står under torkning. Jag hade velat åka ut dit och titta under helgen men jag orkar inte ens ta mig utanför dörren.

Kommentera

