Mer pelargontuktning och en tur till Ikea

Med mina nyvunna beskärarkunskapet gav jag mig på mina kontorsblommor också.

Den lilla sticklingen av ”Apple Blossom” som jag köpte på trädgårdsmässan förra året har rusat i höjden. Den var 1,20 m hög innan jag satte kniven i den! Nu har en planta förvandlats till tre stycken och jag är extremt nervös för att alla ska dö.

Såjorden räckte inte till alla de andra sticklingarna men jag petade ner dem i ett vattenglas tills jag återvänder med mer jord på måndag.

image

 

Jag hann också med en tur till Ikea idag. Fan vad jag avskyr det där stället! Jag har ju bestämt mig för att köpa nya underskåp och bänkskiva till köket (som jag kanske kan använda i i slutet på maj igen) men det finns för många val. Jag har varken ork eller intresse för att sätta mig in allt. Försökte också titta på diskbänkar men Ikeas är ju så små i jämförelse med den jag har nu. Det kanske går att behandla den gamla så den ser fräschare ut?

One comment

  1. Vi skulle absolut inte ha ett IKEA-kök då när vi skulle byta vår gamla köksinredning. Men det fanns inget bättre, och definitivt inget billgare, så det slutade med att vi köpte ett sånt iallafall. Och det har hållt sej både helt och fint, så vi är hur nöjda som helst. Däremot tog vi både diskbänken och bänkskivan från andra ställen, för där tyckte vi inte att IKEAs alternativ föll oss det minsta i smaken… 🙂

Kommentera

