Sällskaplig påsk

För att göra mamma glad bevistade jag henne och katten en sväng under påsk. Vi åt och drack gott. Jag lagade mat och hon diskade. Den perfekta arbetsuppdelningen.

image

Skål!

Jag drog ut modern på långa promenader, på ishala gångvägar, i solskenet. Vi var bl.a upp en sväng till morfars grav.

Jag var nojjig för att mina försådder och pelargonsticklingar skulle ha torkat under min bortavaro så igår jag var upp på kontoret och tittade till krukorna. Det växer bra men jag hade nästan vattnat ihjäl de stackarna! Jag passade även på att peta ner tomat- squash- och salladslöksfrön. Må de gro flitigt.

image

Växtkraft

Förutom att jag även hunnit umgås med några vänner också så gjorde jag det sedvanliga besöket i radhuset.

image

På ytan ser det ut som vanligt men jag hoppas det blir torrare där under.

Det har börjat sticka upp blad från allehanda lökar ur rabatterna men jag skottade över dem. Jag vill inte att de ska blomma när jag inte är där och kan njuta av dem…

För övrigt irriterar jag mig enormt på att jag inte får in 5:an i skokartongslägenheten. Jag vill ju se Mads Mikkelsen (en av guds gåvor till kvinnan) som Hannibal. Morr!

2 comments

  1. Här uteblev sällskapandet med far och syster i helgen, för båda lyckades bli sjuka. Men det tar vi igen en annan gång!

    Det får vi ju verkligen hoppas, att det har torkat upp åtminstone något vid det här laget, i ditt radhus! Fy fabian, så tråkigt det ser ut… 😦 Håller tidsplanen för när det ska vara färdigt och inflyttningsbart igen???

    Desto trevligare med dina odlingar! 🙂 Hoppas nu bara att det nånsin blir vår – och sommar!! – igen, för just nu ligger man ju snudd på gränsen till att börja tvivla på den saken… Varmare än sju minusgrader på morgonen tycks det inte vilja bli… :-(~

  2. Låter som du haft en härlig påsk. Arbetsfördelningen med matlagning och disk lät bra.
    Men fy sjutton så tråkigt det ser ut med alla rören. Värmen är på gång nu läste jag i kvällstidningen så vi får hoppas att det torkar upp snabbt.
    Jag ligger efter med min frösodd, jag har ingenstans att ha alla krukor. Det är alldeles för kallt på nätterna än för att ha dom i pensionärskuvösen. Men några physallisar ska jag nog testa att så i morgon. De får slåss med annat i köksfönstret.

Kommentera

