Jätteshopping och ogräsrensning

Goda vänner är bra att ha. Min kära Y tog sin lille son med sig och tillbringade nästan hela dagen med mig på Ikea igår. Tack vare henne så är nu mitt nya kök beställt. Det var en pärs minsann.  Vi har trötta alla tre efteråt.

Idag umgicks vi också men i en härligare miljö, min kolonilott. Det ser förskräckligt ut på mina 100 kvadrat men jag försöker att inte stressa upp mig utan acceptera att ogräset har övertaget på det stora hela. Jag bossar över några mindre bitar.

image

Vitlök på gång

Jag var hur som helst en flitig ogräsrensare och det var välkommet när mor och son dök upp med fika.

image

Glad bäbis och galen tant

Kände ni hur stark solen var idag? Jag brände nog både näsa och kinder för jag känner nu på kvällen att det hettar rejält i ansiktet.

3 comments

  1. Ja, ogräset tar snabbt över! Tycker jag alltid förlorar, när det gäller ogräs! Jag har så mycket nässlor!!! Och man kan ju inte äta hur mycket nässelsoppa som helst!/Lila-Christina

Kommentera

